30 Aralık 2014 Salı

Medyum-Stephen King

''Kötü bir ay yükseliyor gökte
Çevrede belalar dolaşıyor
Depremler yıldırımlar görüyorum
Çok kötü şeyler görüyorum
Bu gece dışarı çıkma 
Hayatından olursun sonra
Kötü bir ay yükseliyor gökte.''

 Mutlu ailelerin korkulu rüyası Stephen King'in bir kitabını daha geride bırakmış bulunuyorum. Medyum ile 5-6 yıl önce tanışmıştım. O zamanlar korsan kitabın ne olduğunu bilmezken kitapçıda Medyum'u görmüştüm.
Hayvan Mezarlığı'nı okuyup tırsınca bir tane daha Stephen King kitabını görmem beni inanılmaz mutlu etmişti. Kitaba hemen başlayıp 50 sayfa okuyup korsan kitabın ne olduğunu iliklerime kadar hissetmiştim. 50. sayfadan sonra 100'e, 100'den 60'a atlıyordu kitap. Babamın ''Ben sana o korsandır demiştim'' temalı pis gülüşünden sonra kitabı iade etmiştim.İade etmiştim ama yıllarca Medyum'u unutmadım. Okuduğum 50 sayfa bile beni etkilemişti. İşte geçenlerde verdiğim Stephen King siparişine Medyum'u da ekledim. Okuduğum kitaplar bitince hemen başladım. 1 günde bitirmeyi düşünüyordum ama finallere çalışmak zorunda olduğum için bitiremedim. Biraz uzun süren bir okumanın ardından az önce kitap bitti. Tek kelime ile özetlemek gerekirse muhteşemdi ama tek kelimeyle özetlemeyeceğim.



 Kitap üç kişilik bir aileyi anlatıyor. Bazı sorunları olan Jack'e arkadaşı Al kışı geçirecekleri bir iş teklif ediyor. Kışın iş yapmayan Overlook Oteli'nde bekçiliktir iş. Jack'te kabul ediyor tabi. Hem üzerinde uğraştığı oyunu
bitirebilmek hem de ailesiyle birlikte zaman geçirebilmek için. Buraya kadar her şey güzel gözüküyor ama kitabı aile yıkıcı King yazınca hiçte güzel olmuyor.

 Overlook Oteli'nin öyle pek temiz bir geçmişi yok. Bazı başkanlara ev sahipliği yapsa da birçok kere kanlı hesaplaşmalarla da isminden söz ettirmiştir. Ayrıca her otelin bir hayaleti vardır derler ya bu otelinde hayaleti var. Hayalet ya da korkunç güçler her neyse var işte.

 Kitapta Jack haricinde Danny ve Wendy karakterleri de var. Danny tatlımı tatlı bir çocuk ve bazı özellikleri var. Bazen gelecekteki olayları görür bazen de orada olmayan şeyleri. Siz buna ışıltı diyebilirsiniz. Gelelim Jack'in pek sevgili eşi Wendy'ye. Pek sevgili dediğime bakmayın siz bu kadın şuan karşımda olsa güzel bir tartışmaya girerim. Çoğunuz ''Kadıncağız ne yaptı? Sessiz sedasız yaşıyordu'' diyebilirsiniz ama öyle değil. Ben Wendy'nin içindeki kıskançlığı ve şeytanlığı hissettim. Bu kadından daha fazla bahsedip tatlı canımı sıkmayacağım.

 Stephen King gerçekten süper bir kitap yazmış. Şeffaf'ın biraz ağır havasından sonra çok akıcı geldi bu kitap. Genelde Stephen King kitaplarının sonunu biraz basit bulurum ama bu kitapta her sayfa iyiydi. Gerilip kitabı bıraktığım çok fazla yer oldu. Arkamı kontrol edip başlıyordum her seferinde. Sadece merak ettiğim bir şeyi soracağım. Sadece bu kitapla alakalı bir şey değil. Çoğu kitap ya da filmde karşılaştığımız bir olay. Bir insan kaç kaburgasının kırıldığını nasıl anlıyor? Yani tamam kaburganın kırıldığını anlarsın ama kaç tane olduğunu nasıl anlarsın? Kaburgası kırılmış arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Bu kadar konu dışına çıktığım yeter. Neyse otelde ki korkunç güçler babamız Jack'i etkiliyor. İçki sorunu olan Jack zamanında bazı yanlış davranışlarda bulunmuş. Bu otelde bekçilik yapacak olmasının nedeni de biraz kendine gelmek istemesi. Neyse ki King adamcağıza rahat vermiyor. Kitap hakkında söyleyeceğim bazı şeyler daha var ama onlar spoiler oluyor.

-----------------------------------SPOİLER-----------------------------------------

Yukarıda Wendy'i sevmediğimi belirtmiştim. Wendy kitap boyunca beni delirtti. Danny'in babasını daha çok sevmesi belli ki Wendy'i kıskandırıyor. Küçücük çocuğu paylaşamıyor isen ne işe yarıyorsun Wendy? Ayrıca her seferinde Jack'in nefesini koklaması, Danny'nin kolunu kırdığını hatırlatması beni çileden çıkarttı. Sen o iki yürekli insanı hak etmiyorsun Wendy. Keşke ölseydin Wendy. Keşke Jack değilde sen ölseydin. Jack hep Danny'i, sizi düşündü. Ama sen her zaman adamı sıkıştıdın, boğdun onu. Oteli bırakıp nereye gidecektiniz Wendy? Çok sevdiğin annenin yanına mı? Bu olanların tek sorumlusu sensin Wendy. Bu aile sensiz çok daha mutlu olabilirdi.
------------------------------SPOİLER BİTTİ------------------------------------

Bir incelemenin daha sonuna geldik. Böyle muhteşem bir kitap yazdığı için King'e teşekkür ediyorum. Bu yıl okuduğum en iyi kitaplar arasına girdi. Kesinlikle okumanızı öneririm. Yazımı okuduğum için teşekkür ediyorum. Keyifli günler dilerim.

10 yorum:

  1. madem beğendin kitabın devamını da oku bence Dr. Uyku..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde okumayı düşünmüyordum ama yorumlara bakınca okumak istedim birden :)

      Sil
  2. King kitaplarına karşı biraz ön yargılıyım ama sanırım yavaş yavaş okumaya başlayacağım. Bu arada blogunu takibe aldım. Blog işinde henüz yeni olsam da benimkine de beklerim :) http://kitapsandali.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. King çok farklı bir yazar seven çok seviyor sevmeyen nefret ediyor. İyi kitaplarından başlarsan ön yargını yıkabilirsin.
      Blogunun tasarımıda çok hoşuma gitti. Hayırlı olsun :)

      Sil
  3. Bu kitabı okuduğumu düşünüyordum ama karıştırdım. Stephen King rafına bakma isteği duydum şüpheye düşüp. Okumamışım gerçekten ama neden ismini başka bir hikaye ile özdeştirdim anlamadım.

    Geçen sene bir zedelenme durumu geçirdiğim için şöyle diyebilirim. O bölge dehşet ağrıyor hareket ettiğinde. Bende kırıldı sandım gerçekten. 2 ay boyunca düz yatmak zorunda kaldım zedelenme olduğu halde sizi çok etkiliyor birde kırılsa ne olurdu :) Öksürme ve hapşurduğunuz hatta güldüğünüzde bile ağrıyor. Birde yerleri kesin belli olduğu için büyük ihtimal.

    Fazla ard arda okuma bence sonra benim gibi bitecek diye korkarsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir King kitabına daha başladım ama bu son :) Uzun bir süre okumayacağım. :)

      Sil
  4. 'medyum' karakteri çokça geçiyor King kitaplarında. Çok tekrar ediyor bu karakter.

    YanıtlaSil
  5. Sen Wendy'den bahsederken sanki Jack'i dinliyormuş gibi hissetim

    YanıtlaSil
  6. Harika bi King kitabı.
    Okuyun okuyun. :)

    YanıtlaSil