18 Ocak 2015 Pazar

Bay Mercedes-Stephen King

 

Stephen King'in polisiye denemesi kitabını az önce bitirdim. Hislerim tazeyken hemen yazmak istiyorum. O çok sevdiğim gerilim yazarı King polisiye yazmış, ben almaz mıyım dedim ve hemen aldım. Ne yazık ki olmamış. Polisiye yazmak istemişsin ama kitabın ikinci sınıf kitaplardan bir farkı yok. Olaylar tahmin edilebilir, karakterler klasik, gelişen olaylar klasik... Bu kitapta yazılanlarla yüz kitapta daha karşılaşabilirsiniz. Klasik bir emekli polis-suçlu çekişmesi var. Emekli polis Hodges üzerinde uğraştığı davayı çözemiyor, çözemeden de emekli oluyor. Olayın sanlısıyla tekrar karşı karşıya gelmesiyle suçlunun peşine düşüyor. Konuyu basit seçebilirsin ama sen basit yazmazsın King. Helede bu kadar itici karakterler yaratmazsın. Brady haricinde hepsi samimiyetsiz, beceriksiz, sorunlu ve ahmak tiplerdi. Sen diğer polisiye yazarlarına uymamalıydın. Buradan sonrası spoiler.  Kitap boyunca ters köşe bekledim. O son sayfalarda beni görmeliydin King. Çocuk gibi sevinçliydim, yerimde duramıyordum. O  bombayı patlatacağını biliyordum. Çünkü sen King'sin. O hissi bize yaşatacaktın ama sen ne yaptın. Gidip o sorunlu insana olaya çözdürdün. Bomba patlamadı, herkes mutlu mesut evine döndü. O polis eskisi zafer(!) kazandı. Spoiler bitti. 

Bu kitap hakkında daha fazla yazmak istemiyorum. Sadece unutmak istiyorum. Benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu. İyi günler.

3 yorum:

  1. Hocam bende hemen almak istiyordum madem Sai klasını konuşturmuyor daha sonraya erteliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam bayağı erteleyin. Dünyada kitap kalmayınca okuyun. King çok ayıp etti.

      Sil