4 Ocak 2015 Pazar

Sadist-Stephen King


Bu aralar okuduğum üçüncü King kitabıyla aranızdayım. Medyum'un Stephen King'in en kitabı olduğunu düşünüyordum. Kitabı bitirince karar verdim ki King'in en iyi kitabı Sadist. Medyum'u okumaya okumaya başlamadan önce Sadist'e başlamaya karar vermiştim. Nedensizce Sadist'i bırakıp Medyum'a başlamıştım. İyi ki o gün okumaktan vazgeçmişim. Çünkü King, Medyum'un sonuyla ilgili spoiler vermiş kitapta. O yüzden Medyum'u okumadan önce Sadist'e başlamazsanız iyi olur.


 Ben küçüklüğümden beri iki rüyayı tekrar tekrar görmüşümdür. Biri sehpanın altından çıkan yeşil renkli trollerle babamı döner yapıp yememiz. Bu, konuyla alakasız rüyam. Diğeri ise Sadist'in konusuyla paralellik gösteren bir rüya. Rüyamda değişik bir kadının eline düşüyordum. Beni hapsediyordu. Bende nedense kaçamıyordum bu kadından. Kaçmaktan çok korkuyordum. Kadın sanki ben küçük bir çocukmuşum seviyordu beni. Sinirlenince de feci bir şekilde dövüyordu. Bu rüyalarımda kendimi inanılmaz çaresiz hissediyordum. İşte King gelmiş benim rüyamı çalmış ve kitap yazmış. Kendisine hayran olduğum için telif hakkı istemeyeceğim. Gelelim müthiş konumuza. Yazar olan Paul bir gün arabasıyla kaza geçirir. Şans eseri en büyük hayranı olan Annie onu kurtarır. Kaza sonucu ise Paul'un bacakları çok fazla yara alır. Yürüyemeyecek seviyeye gelir. Paul'un yazdığı birde Misery serisi var.  Misery serisine Annie hayrandır. Bende Buz ve Ateşin Şarkısı serisine hayranım Annie ama senin yaptıklarını yapmıyorum. Ha belki George Martin elime geçse bazı şeyler yaparım ama çok ileriye gitmem. Bizim Annie bazı nedenlerden dolayı toplumdan dışlanmış biri. Kafadan da kaçık biraz. Biraz değil tam kaçık ya da . Yok yok über kaçık. Neyse Annie seriye hayran ve serinin yazarı elinin altında. İşin içine deli girince pekte iyi şeyler olmuyor. Şunu da söylemek isterim ki Stephen King harika bir iş başarmış. Tek bir mekanda sadece iki kişiyle geçen bir kitap nasıl ilgi çekici olabilir ki? İşte King öyle bir yazmış ki kitabı elimden bırakamadım. Pazartesi çok önemli bir finalim var ve ben sabah kitaba başladım ve az önce bitirdim. Kötü not alırsam tek sorumlusu King.
------------Spoiler---------
 Kitapta inanılmaz gerilim kısımları vardı. Annie'nin birden delirlemesine alışıyorsunuz ama ayak kesme sahnesinden şok oldum. En az Paul kadar strese girdim. Yine de Paula helal olsun. Mükemmel bir intikam  aldı. Kitabı yakma kısmında ilk iki denemesinde kibrit yanmayınca kısa süre kendimden geçtim ama neyse ki üçüncü seferde yandı.
-----------Spoiler Bitti-------
Kitapta çok hoşuma giden bir paragraf vardı. Aynen aktarıyorum size.

Çünkü yazarlar her şeyi hatırlarlar, Paul. Özellikle acıları,ıstırapları... Bir yazarı çırılçıplak soy. Yara izlerini işaret et. O sana her küçük yaranın hikayesini teker teker anlatır. Büyükler içinse birer roman yazar. Bir yazar hafıza kaybına uğramaz. Eğer yazar olmak istiyorsan az bir yetenek işe yarar. Ama aslında gerekli olan her yara izinin hikayesini hatırlayabilme yeteneğidir.

King bir kere daha mükemmel bir yazar olduğunu kanıtladı. Önümde 5 finalim daha var ama yine King okumak istiyorum. King'e ara verecektim güya. Ya finaller ya da King. Zor bir karar olacak ama umarım doğru olanı seçerim. Yazımı bitirmeden önce tüm King kitaplarını okumuş arkadaşlara bir şey soracağım. King'in bir çocuğun trollerle birlikte babasını döner yaptığı bir kitap var mı? Varsa çok merak ettim. :) Okuduğunuz için teşekkürler. Sağlıcakla kalın...

5 yorum:

  1. hahah öyle bir kitabı yok kesinlikle.. ama iyi konuymuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da olsaydı hayranlık falan dinlemez dava açardım. :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. İlk okuduğum Stephen King romanıydı. Ve galiba en iyisiydi. :)

    YanıtlaSil
  4. Gerilim.
    Evet galiba bu kitap için en kapsayıcı, en iyi kelime bu olur.

    YanıtlaSil